Website voor FlavorFuzed

FlavorFuzed is een nieuw frisdrankmerk dat zich zelf onder de aandacht wil brengen met 2 nieuwe frisdranken. FlavorFuzed laat jou zien hoe lekker water kan zijn door een oude techniek in een nieuw jasje te steken. (Examenopdracht ROC Van Twente)

Klantvraag

Een nieuwe website met logo – FlavorFuzed wil zich als nieuw merk binnen de frisdranken industrie zichtbaar maken. Doormiddel van een nieuwe website en logo wil FlavorFuzed hun beeld van gezonde frisdrank uitdragen naar de markt.

Uitdaging

De 2 nieuwe frisdranken van het bedrijf goed in beeld brengen. De frisse uitstraling van FlavorFuzed moest dan ook doorvertalen naar de website en het logo. Zodat de 2 frisdranken goed aanbod komen.

Resultaat

een website die aansluit op de wensen van FlavorFuzed. Hierbij zijn er ook webshop functionaliteiten waardoor, ze naast verkoop in de supermarkt ook via hun eigen site kunnen verkopen.

Een nieuwe site voor 2 nieuwe frisdranken

Flavorfuzed is een bedrijf dat een nieuw frisdrankconcept op de markt wil brengen. Zij willen daarbij dat hun drinken een verantwoorde keuze is waar de consument bewust voor kan kiezen. Op dit moment hebben ze nog geen verantwoorde frisdrank op de markt gebracht maar, ze willen met deze reclamecampagne hun frisdrank dan ook introduceren. Voor hun komt er dan ook een logo en website die aansluiten bij hun identiteit als bedrijf.

De doelgroep waar FlavorFuzed zich opricht

Hun doelgroep is bepaalt op basis van de cijfers die op FWS in het nationale frisse dranken onderzoek. Hierin is te zien dat er een groeiend aanbod aan suikerarme frisdranken is en dat 4 op de 5 mensen bewust kiest voor een light of zero drankje. Verder vertelt hun onderzoek dat millenials (23-37 jaar) meer bezig zijn met bewuste keuzes maken. Deze groep geeft aan veel meer water te zijn gaan drinken (51%) maar, ook water met een smaakje (41%). Waarbij Generatie Z (14-22 jaar) water drinkt vanuit gewoonte.

van concept naar realisatie

In het begin heb ik een moodboard in elkaar gezet zodat je het gevoel krijgt van verfrissing, samen even een drankje doen en dat het op fruit gebaseerd is. Hierbij heb ik opgelet dat je eigenlijk dorst krijgt van
de afbeeldingen en dat je ook daadwerkelijk zin hebt om het te gaan drinken. Daarbij omdat we richting de zomer gaan heb ik ook erover nagedacht over hoe je dit het beste kan weergeven en wat is nou fijner dan in je achtertuin op een bankje of op je balkon lekker te hangen en te genieten van een koel glas FlavorFuzed.

Het nieuwe logo

Bij het bedenken van het logo heb ik nagedacht wat goed zou aansluiten op het bedrijf. De naam zegt het eigenlijk al Flavor (smaak) Fuzed (doordrenkt). Het logo bestaat uit typografie waarbij het font poppins is gebruikt en een beeldmerk. Dit beeldmerk beeld een long glas aan waaruit je dus water met de smaak van fruit drinkt. Door gebruik van de lichte kleuren die terug te vinden zijn in het kleuren palet springt het fruit eruit. De blaadjes geven aan dat het om een natuurlijk product zonder toegevoegde suikers gaat en er op is gelet dat het suiker arm is.

Concept idee

Voor de website ben ik gegaan voor een minimalistische aanpak waarbij de consument wordt getriggerd om het product te kopen. Ik wil gebruik gaan maken van lichte kleuren waarbij dus de frisdrank eruit springt. Door gebruik te maken van lichte kleuren en een minimalistische stijl komen de producten in de spotlight te staan. Voor de website ga ik gebruik maken van meerdere pagina’s waarbij de producten via een webshop te koop zijn.

Eindresultaat

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

© Copyright 2021 – LB Creative Media. All rights reserved.